آغاز جشنواره برلین، اصغر فرهادی این بار در هیات داوران

جشنواره برلین، طلایه دار رویدادهای مهم سینمایی سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرد.

به گزارش یورونیوز، امسال ۱۸ فیلم برای دریافت خرس طلایی رقابت می‌کنند و بنا به گفته ناظران، این دوره فستیوال از هر دوره دیگر سیاسی‌تر است.

جشنواره با فیلم «بدرود، ملکه من» با بازی دایان کروگر بازیگر آلمانی و ساخته کارگردان فرانسوی بونوا ژاکو آغاز شد. فیلم روایتی از روزهای آغازین انقلاب فرانسه از زبان خدمه کاخ ورسای است.

اصغر فرهادی از اعضای هیات داوران بین المللی این دوره فستیوال است.

بازیگر فرانسوی شارلوت گنزبورگ، جیک جیلن هال بازیگر آمریکایی برنده اسکار، کارگردان فرانسوی فرانسوا اوزون، نویسنده الجزایری بوعلام سنسال، بازیگر آلمانی سوکووا، عکاس، طراح و فیلمساز هلندی آنتوان کوربیان دیگر اعضا و رئیس هیات مایک لی کارگردان بریتانیایی است.

فیلم «در سرزمین خون و عسل» ساخته بازیگر آمریکایی آنجلینا جولی برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در می‌آید. فیلمی که بسیاری به عنوان اولین تجربه کارگردانی جولی، در انتظار دیدن آن هستند.

فیلم در بوسنی و در دوران جنگهای شبه جزیره بالکان رخ می‌دهد. داستان رابطه یک زن و مرد بر بستر تضاد، تخاصم و جنگ بین صرب‌ها و مردم بوسنی است.

«در سرزمین خون و عسل» نگاهی به یک جنگ خونین و طولانی از زوایه زندگی دو انسان است، جایی که مرز احساسات انسانی با صف بندی‌های نظامی در هم می‌ریزد.

در این فستیوال خرس طلایی افتخاری برای یک عمر موفقیت هنری به مریل استریپ، بازیگر توانا و شاخص آمریکایی اهدا خواهد شد.

مریل استریپ با بازی در بیش از ۴۰ فیلم، یکی از توانا‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران امروز سینما است. او ۱۶ بار نامزد دریافت اسکار و دو بار آنرا تصاحب کرده است. با ۱۸ بار نامزدی دریافت گلدن گلوب، ۸ بار آن را ربوده است.

مریل استریپ با فیلم «بانوی آهنین» به جشنواره برلین آمده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا